Klagomål och returer


1. Skadat paket

Om du upptäcker att förpackningen är skadad, ta emot den från kuriren, men be om att få öppna den i kurirens närvaro. Om du har en anledning, gör en skadeanmälan tillsammans med kuriren. Inom 14 arbetsdagar skickar säljaren din beställning igen utan extra kostnad eller återbetalar pengarna. Om du har upptäckt skador på förpackningen efter att kuriren har lämnat platsen, kommer tyvärr inte "fraktskador" eller "klagomål" att accepteras.


2. Felaktig eller defekt trycktjänst

Om du efter mottagandet av paketet upptäcker tekniska defekter, det vill säga:

  • fel storlek
  • felaktig ram/ felaktig material
  • Komponenter från beställningsordern saknas

Kontakta säljaren genom att skriva till contact@pixers.se och Säljaren kommer att skicka en kurir för att plocka upp den reklamerade sändningen.

Inom 14 arbetsdagar skickar säljaren din beställning igen utan extra kostnad eller återbetalar pengarna.

Notera
Färgskillnader räknas inte som en teknisk brist på grund av skillnader i färgåtergivningen i datorskärmar.

3. Returer

Varje order bearbetas individuellt och vi försöker få dig att bli positivt överraskad. Men om den köpta tjänsten inte uppfyller dina förväntningar, har du 365 dagar öppet köp, utan att ange några skäl. Den returnerade ordern kommer endast att godtas om den är i sitt originella skick, oskadad och innehållet är komplett.

Du har tre alternativ att välja mellan vid returer och trycktjänster:

  1. Du kommer få en korrigerad leverans - enligt dina önskemål.
  2. Du kommer att få en ny order för samma pris.
  3. Du kommer att få en återbetalning till angivet konto inom 14 dagar.

För att ta del av returrätten, kontakta säljaren genom att skriva till contact@pixers.se och ange beställningsnumret.

Returrätten gäller inte om den returnerade ordern har påverkas av mekaniska skador av externt ursprung.